Danish Crown Beef har stor fremgang i mærkevarer: - Det er vores fornemmeste opgave at knytte landmanden og forbrugeren sammen

En vækststigning på 35 procent i salget af mærkevarer og en øget gennemsnitlig afregning til andelsejerne gjorde, at Danish Crown Beef i 2022/23 holdt omsætningsniveauet fra sidste år. Ifølge den adm. direktør i selskabet er det resultatet af at sælge den gode historie om de gode danske produkter.

6 milliarder kroner.

Sådan har omsætningen lydt to år i træk for Danish Crowns oksekødsafdeling, Danish Crown Beef.

Hvor det sidste år blev tilskrevet, at priserne på oksekød steg som følge af kombinationen af øget efterspørgsel efter covid-19-genåbningen og et reduceret udbud af dyr, skal vedligeholdelsen af toplinjen findes et andet sted i år.

Vil du læse mere?

Prøv to måneder til én måneds pris.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også