Snart bliver det en ny oplevelse at købe ost i denne supermarkedskæde

Hvor mange mejeriprodukter køber du, når du er nede at handle?

Faktisk bliver der lagt mejeriprodukter i hver anden indkøbskurv, men oftest tager vi de samme produkter, som vi plejer.
Det vil supermarkedskæden Meny forsøge at ændre på, og derfor vil de give kundeoplevelsen et løft og samtidig inspirere til nye valg.

- Som de første i detailhandlen bruger vi digitale skærme, der viser varer, priser, opskrifter og informationer om fx økologi og dyrevelfærd. Vores mejeri- og ostekoncept har til formål at gøre det lettere for kunderne at træffe et valg ved hjælp af inspirerende initiativer, der fremhæver de mange muligheder inden for kategorien, siger Jesper Bjerring, der er kommerciel direktør i Meny.

I det nye koncept vil mælken f.eks. bliver placeret på langs i stedet for i bunden. I første omgang blev det nye mejeri- og ostekoncept testet i seks Meny-butikker med god succes. Hen over efteråret bliver konceptet rullet ud i alle landets Meny-butikker, ligesom kunderne fremover kan se flere produkter i kategorien for mejeri og ost.

Læs også