DeLaval vil øge sin produktion af malkerobotter med 50 procent

DeLaval planlægger at øge produktionskapaciteten af automatiske malkningsrobotter for at møde den stigende efterspørgsel fra kunder.

DeLavals produktion i Tumba i Sverige.

Automatisk malkning fortsætter med at vokse i hele verden. Samtidig har DeLaval oplevet en positiv respons fra kunder på sin DeLaval VMS-serie med automatiske malkerobotter.

Disse to faktorer har ført til, at DeLaval investerer for at øge sin produktionskapacitet af automatiske malkesystemer med 50 procent. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

- Vi er taknemmelige for den tillid, vores kunder har vist os og vores løsninger, siger Paul Löfgren, president og adm. direktør hos DeLaval.

- Investeringen gør os i stand til at møde den stigende kundeefterspørgsel og øge vores produktionskapacitet samtidig med, at vi forkorter leveringstiden. Det sikrer også, at vi kan holde fokus på produktudvikling og kvalitet hele vejen igennem, fortsætter han.

Det nye anlæg til VMS-produktion skal bygges med tanke på øget effektivitet ved at benytte optimerede og automatiserede processer, skriver DeLaval.

- Fokusset på VMS i Tumba-fabrikken i Sverige bliver endnu større, og vores supporterende fabrikker og forsyningskæde bliver også opdateret til at yde den bedste support, siger Paul Löfgren.

Planlægningsfasen er i gang, og ambitionen er at have den nye VMS-fabrik klar i 2024.

- Behovet for højere produktivitet på gårde og mere mangel på arbejdskraft har gjort, at automatisk malkning er vokset i popularitet. Den høje efterspørgsel, vi har set for vores VMS-serie de seneste år, og den fremtidige forventede efterspørgsel, er årsagen til denne investering, siger Paul Löfgren.

- Vi har set forbedringer og ændringer i mælkeproduktionen gennem vores firmas mangeårige historie, og behovet for at producere mælk på en mere bæredygtig måde bliver stadig vigtigere. Investeringen er en fantastisk mulighed for os til fortsat at udvikle værdifulde løsninger til at forbedre mælkeproduktion sammen med vores kunder – verdens landmænd, siger Poul Löfgren.

Læs også