Coop vil gøre kunder til medaktører på bæredygtige fødevarer

Cirka 20 procent af danskernes CO2-udledning stammer fra den mad, vi spiser. Det er for meget, lyder det fra Coop, der derfor har startet initiativet Coop Klimafunding i samarbejde med den grønne tænketank Concito, hvor forbrugerne aktivt kan præge fødevareproduktionen i en grønnere retning og skabe mere klimavenlige fødevarer.

Det kræver langt flere klimavenligt producerede varer på butikshylderne, hvis Danmark skal nå målet om reduktion af CO2-udledningen med 70 procent i 2030. 

Sådan lyder det fra Coop, der i dag, i samarbejde med den grønne tænketank Concito, lancerer initiativet Coop Klimafunding.  

Vil du læse mere?

Prøv to måneder til én måneds pris.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også