Salget på Maykers er steget 550 procent i år

Siden begyndelsen i 2020 er platformen Maykers.dk vokset markant, både på sortiment og kundebase.

I øjeblikket giver partnere som blandt andet Kramp, Trouw Nutrition og Ornestation Mors danske landmænd mulighed for at købe produkter fra forskellige leverandører på samme handelsplatform. Salget på Maykers er steget med 550 procent i år, og foruden sælgere og forhandlere er der tilmeldt mere end 7.000 kunder, som ifølge Maykers handler på platformen.

Ifølge Jerome Hermans (billedet), medstifter af Maykers, har missionen fra starten af været at gøre livet lettere for danske landmænd, samt at give lokale og globale forhandlere mulighed for nemmere at sælge deres produkter online. Og det er noget, som virksomheden har mærket interesse for:

- Vi samarbejder tæt med lokale forhandlernetværk og lytter til vores kunder for at tilpasse vores fremtidige forretningsmodel til det behov, vi ser i markedet, og som følge heraf udvikles funktioner som e-fakturering, personlige rabat-profiler, sortimentsudvidelse og forbedret søgefunktion konstant på Maykers, og når disse funktioner går live, er de øjeblikkeligt tilgængelige for alle sælgere, forhandlere og kunder på platformen.

Et marked i forandring

Han understreger dog, at det ikke altid er lige nemt at følge markedets udvikling. For at missionen skal lykkes, må platformen konstant se fremad.

- Tendenser på markedet har en forstyrrende indflydelse på alle involverede parter. Øgede bedriftsstørrelser gennem konsolidering har blandt andet en indflydelse på antal maskiner hos den enkelte landbrugsvirksomhed, og dermed på dennes service-behov, udtaler platformens medstifter.

- Også teknologiske forbedringer som elektrificering, forbedrede maskiner, big data og kunstig intelligens vil transformere måden, hvorpå vi driver landbrug i fremtiden, tilføjer han.

Maykers er iværksat af Kramp Group, og er en online markedsplads med over 500.000 produkter fra 500 forskellige mærker til landbrug.

Læs også