10 års forretningsægteskab: Netto og Løgismose fejrer partnerskab med ny kampagne

I over 10 år har supermarkedskæden Netto og gourmetbrandet Løgismose arbejdet sammen om at gøre adgangen til velsmagende, økologiske og ansvarlige fødevarer nemmere. En ny kampagne fejrer samarbejdets 10 år med afsæt i en travl Corona-periode og det højeste forbrugerkendskab nogensinde.

Da Danmark lukkede ned i marts 2020, forandrede situationen i Løgismose sig fra den ene dag til den næste. Trods forventningerne, blev det imidlertid en positiv mulighed. Med det meste af befolkningen i lockdown, var der rigelig med tid til at producere.

Det skulle vise sig at blive starten på en stor stigning i salget af de produkter og fødevarer, som Løgismose gennem mere end 10 år har udviklet og sat på hylderne hos samarbejdspartneren Netto.

- Målet med vores samarbejde har fra dag ét været at tilbyde og tilskynde til madoplevelser af høj kvalitet for de mange fremfor de få, lyder det fra Løgismoses administrerende direktør, Jesper Uggerhøj og uddyber:

- Corona-tiden har om noget vist os, at når samfundsomstændighederne er svære, vender vi os mod de nære oplevelser som for eksempel god mad præget af smag, holdning og håndværk.

Fejring af ’det umage par’

I uge 4 lancerer samarbejdspartnerne en ny, fælles kampagne under titlen ’Et umage par’. Kampagnen har Løgismoses kok og chefudvikler, Magnus Laier Sonne, og butikschef fra Netto i Vipperød, Katrine G. Bager, i front.

Om den nye, fælles kampagne udtaler direktør for Netto, Michael Løve:

- Vores partnerskab med Løgismose gennem mere end 10 år viser, at min forgænger og Jesper Uggerhøj så rigtigt, da de til udbredt undren havde modet til at sætte gourmetprodukter på hylden i en discountbutik. Det lykkedes dog på en ret unik måde og har gjort nogle varer, som ellers var forbeholdt luksussegmentet, tilgængelige til en pris, hvor de fleste kan være med. Det markerer vi med denne kampagne, siger han i en pressemeddelelse.

Samarbejdet har også sat sit aftryk i de danske forbrugers bevidsthed. I den seneste måling fra analysebureauet AIM Create indtager Løgismose tredjepladsen over de stærkeste brands i dansk dagligvarehandel.

- Vi er stolte over at kunne sige, at det umage par Netto og Løgismose fortsat vækster til gavn for både forbrugerne og bundlinjen i begge virksomheder. Med den nye kampagne fejrer vi, at vores partnerskab kun ser ud til blive stærkere, som tiden går, slutter Jesper Uggerhøj.

Læs også