Danpo-direktør tror på velfærdskylling trods trecifret millionlektie: - Vi skal gå i tempo med markedet

Selvom en fejlslået satsning på 100 procent langsomt voksende kyllinger, der kostede Danpo A/S et trecifret millionbeløb, tror man stadig på kyllingekødets fremtid som det førende og mest bæredygtige protein. Men man skal imidlertid ikke løbe foran forbrugeren, men med dem, konkluderer direktøren.

Fra -33 millioner til -15,8 millioner kroner.

Sådan lød det seneste årsresultat hos Danmarks største producent af kyllingekød, Danpo A/S i Give. Det er sket i et år, hvor man alligevel gik en smule tilbage på omsætningen fra 2,75 milliarder til 2,64 milliarder.

Ifølge ledelsesberetningen har kyllingeforbruget været kraftigt udfordret i 2023 grundet den høje inflation, og har givet pres på hele værdikæden, hvor forbrugeren i mange situationer har vægtet pris over velfærd.

Vil du læse mere?

Prøv to måneder til én måneds pris.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også