Nyt samarbejde: Coop og en af Islands største detailhandlere indgår partneraftale

Lobyco A/S, det nystiftede datterselskab under Coop Danmark har indgået et samarbejde med Samkaup, en af Islands største detailhandlere. Samkaup har over 60 butikker og 25 procents markedsandel og online-forretning i Island.

Et nyt samarbejde er kommet på benene mellem Coops nystiftede datterselskab, Lobyco A/S og den store Islandske detailkæde Samkaup er netop stablet på benene. 

Samarbejdet betyder, at Lobyco skal levere en digital platform, der skal hjælpe Samkaup med at kommunikere digitalt med deres kunder.

Det er et samarbejde, som ikke er helt fremmed mellem de to detailgiganter.

- Samkaup og Coop Danmark har samarbejdet gennem mere end 60 år, primært med salg af Coops egne mærker, men udvider nu samarbejdet. Samkaup har som mål at blive den mest digitale detailhandler på Island, siger Executive Director of Retail Operations, Gunnar Egill Sigurðsson i en pressemeddelelse og fortsætter.

- Aftalen med Lobyco skal hjælpe os med at realisere den ambition. Vi forventer, at vi med de nye løsninger vil øge både omsætning og antal af kunder.  

Lobyco blev 1. september 2020 stiftet som selvstændigt datterselskab i Coop. Formålet er at sælge de unikke digitale løsninger, som Coop gennem de seneste år har udviklet til det danske marked, hvor den digitale platform, Coop Appen, har over 500.000 brugere om måneden og er på vej til at blive Coops vigtigste kommunikationskanal til deres 1,9 million medlemmer.

- For os er det en meget vigtig aftale, og vi glæder os til samarbejdet med Samkaup. Det er den første, vi har indgået efter etableringen, men vi oplever lige nu stor interesse for vores løsning fra detailhandlere fra store dele af verden, siger kommerciel direktør Anders Mittag, Lobyco A/S.

Hele implementeringen er sket virtuelt og altså uden fysisk besøg på Island eller i Danmark.

Lobyco har cirka 120 medarbejdere, som beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger.

Læs også