Nemmere hverdag med SiloSense

Landmand Karsten Holm Hansen har i flere år benyttet sig af SiloSense fra Lindcom, og for ham har kontrollen af indholdet aldrig været smartere

- Mine to siloer har hver seks ben, og på tre af dem er der monteret en sensor, som hver især og tilsammen fortæller mig, hvilken mængde foder der er tilbage i siloen, siger Karsten Holm Hansen, der ejer og driver Højgården i Fuglebjerg. 

Han har været kunde hos Lindcom i et lille årti, og de sidste to år har han benyttet produktet SiloSense fra Lindcom, som efter hans mening har gjort en kæmpe forskel i hverdagen.

- Lindcoms sensorsystem gør, at jeg blot skal åbne den tilhørende app for at få et let og præcist overblik over restmængden i siloerne. Det samme gør sig gældende for min olietank. Det virker bare. Jeg er virkelig, virkelig glad for den her løsning, siger han.

Automatiseret bestilling

Kapaciteten på siloen er 21 ton, og med Lindcoms app kan Karsten Holm Hansen med et par klik på telefonen til hver en tid blive informeret om den tilbageværende mængde foder i hver af siloerne. Fordelene ved Lindcoms innovative sensorsystem stopper ikke der. Hvis leverandøren af foder også har adgang til Lindcoms software, automatiseres logistikken yderligere.

- Leverandøren kan faktisk bestille foder for mig, når siloens indhold er ved at gå i nul. Så nu kan jeg slippe for at ringe og bestille det. Førhen kunne jeg godt blive overrasket over indholdet, og så var der jo leveringstiden, siger han. 

Før SiloSense var Karsten Holm Hansen selv ude for at banke på siloerne, når han ville estimere restmængderne i siloerne. Nu kan han med langt større præcision tjekke indholdet på telefonen - uanset hvor han befinder sig. Og hvis han ønsker det, kan han endda få leveret en indholdsrapport direkte i sin indbakke.

 

Flere fordele

Som udvikler af både SiloSense og OilSense, samt den tilhørende app, eStock, glæder det Lindcom, at virksomhedens innovative sensorsystemer kan hjælpe med at gøre hverdagen mere automatiseret og effektiv for landmænd. 

Siden grundlæggelsen i 2005 har virksomhedens tilgang været at sikre en simpel, smart og præcis løsning på en hverdagsopgave, som ellers kan være bøvlet og også resultere i unøjagtige estimater. Derfor har Lindcom også tænkt videre og sikret flere fordele ved produktet.

- Med SiloSense og OilSense kan vi optimere logistikken markant, da de præcise målinger af restmængde i siloer og tanke sikrer just-in-time-leveringer af foder, olie og andre væsker. Derved minimeres antal kørsler, fordi det bliver muligt at planlægge effektive leveringer i rette mængde og til rette tid - både i relation til den enkelte landmand og derfor også i relation til leverandørens samlede kundeportefølje, siger David Roel, salgs- og marketingchef hos Lindcom og fortsætter:

- På den måde kan både landmanden og leverandøren spare tid, transportomkostninger og CO2-udslip. Og med de nye, forhøjede CO2-afgifter, som også rammer landmændene, så vil det formindskede CO2-udslip resultere i endnu større besparelser i forhold til CO2-afgifter.

Han tilføjer, at Lindcom tilbyder finansiering af hele løsningen. Virksomhedens månedsbaserede alt-inklusive-abonnement dækker således både hardware, installation, Lindcoms egen software inklusive den tilhørende app, fri support og fem års garanti på hardware og installation.

Læs også