Nyt grønt samarbejde: Pepsi-producent går sammen køderstatningsvirksomhed

PepsiCo og Beyond Meat knytter bånd i nyt partnerskab. Det nye samarbejde sigter mod en række snacks og drikkevarer – alt sammen baseret på planteprotein.

Plantebaserede proteiner spiller en fortsat vigtigere rolle i moderne kostvaner og forbrugertendenser - de er næringsrige og er oftest mere bæredygtige end kød.

Det har sat rammerne for et nyt samarbejde mellem PepsiCo og Beyond Meat, der sammen vil lancere ”PLANeT-partnerskabet” og udnytter den voksende forbrugerefterspørgsel efter plantebaserede proteiner, der er bedre for planeten.

Gennem PLANeT vil de to virksomheder udvikle, producere og markedsføre snacks og drikkevarer fremstillet af plantebaseret protein, der samler Beyond Meats innovationsekspertise med PepsiCos marketing- og kommercielle kapacitet.

- Vi ser frem til at kombinere deres uovertrufne ekspertise med vores verdensklassefunktioner inden for brandopbygning, forbrugerindsigt og distribution, siger Ram Krishnan, der er Global Chief Commercial Officer i PepsiCo.

For PepsiCo repræsenterer partnerskabet et spændende næste skridt i virksomhedens løbende forpligtelse på at udvide sin portefølje af positive og bæredygtige valg for virksomhedens forbrugere og klimaaftryk. 

Beyond Meat, der for nyligt også har indgået samarbejde med store fastfoodkæder som McDonald’s og Taco Bell, ser også gode muligheder i samarbejdet med Pepsi-producenten.

 - Med PepsiCos uovertrufne rækkevidde og distribution kan vi fremskynde at bringe disse produkter til markeder rundt om i verden, da vi giver flere forbrugere de ernæringsmæssige og miljømæssige fordele ved plantebaseret protein, siger Ethan Brown, der er stifter og administrerende direktør i Beyond Meat.

Ram Krishnan bemærker afsluttende, at samarbejdet repræsenterer en ny grænse i virksomhedens bestræbelser på at opbygge et mere bæredygtigt fødevaresystem. 

Læs også