Venturefond med kapitalindsprøjtning: Too Good To Go indsamler 188 millioner i kampen mod madspild

Med en investering på 188 millioner kroner er virksomheden bag madspildsappen ”Too Good To Go” kommet et meget nærmere deres høje ambitioner om at bekæmpe madspild og dermed blive en dagsordenssættende spiller på det verdensplan, når det kommer til overskudsmad.

Det danske madspildsfirma, Too Good To Go, har gennem venture-fonden Blisce og en indsamling fået 188 millioner kroner yderligere til kampen mod overskydende mad. Det er dermed første gang, at virksomheden skaffer penge fra et VC-firma.

Det skriver mediet Techcrunch.

Mette Lykke, administrerende direktør i Too Good To Go, fortæller, at selvom virksomheden er vokset pænt over de seneste år, har pandemien haft stor indflydelse på indtægterne - mange restauranter har måtte holde lukket, og mange kunder foretrækker at blive hjemme.

Hun tilføjer, at Too Good To Go oplevede et fald på 62 procent i omsætning på grund af Covid-19. Men det lader ikke til at stoppe optimismen for den danske virksomhed.

Fortsætter udenlandsk ekspansion

Too Good To Go operer i øjeblikket i 15 lande og har reddet omkring 50 millioner måltider, da 65.000 virksomheder indtil nu har solgt på Too Good To Go, og 30 millioner mennesker har tilmeldt sig tjenesten.

Madspildsvirksomheden arbejder fortsat på nuværende tidspunkt på sin største ekspansion i USA, da man også i staterne oplever store mængder af madspild. 

Too Good To Go’s har altid været lokalt forankret, derfor starter Too Good To Go med specifikke storbyområder i USA. I september startede virksomheden sine aktiviteter i USA med New York City og Boston. Too Good To Go har siden da udvidet til en del af New Jersey.

Alene i USA har opstarten tiltrukket 150.000 brugere og arbejder med 600 virksomheder med solgt 50.000 måltider. 

Med den nye finansieringsrunde håber virksomheden på at kunne fortsætte ekspansionen på trods af pandemiens konsekvenser.

Læs også